۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲
کد خبر: 1004845

نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان با پیروز مقتدرانه برابر قهرمان جهان از مجارستان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، به فینال راه یافت.

عموزاد بی‌رحمانه فینالیست شد

پیکارهای ۲ وزن پایانی کشتی آزاد المپیک از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه امروز (شنبه) در سالن شامپ دمارس آرنای شهر پاریس آغاز شد. در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی و در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز امیرعلی آذرپیرا نماینده ایران هستند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، رحمان عموزاد در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد زاین رترفورد، دارنده مدال نقره جهان از آمریکا گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد اسلام دودایف، قهرمان روسی‌الاصل اروپا از آلبانی گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

عموزاد در مرحله نیمه‌نهایی پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در بلگراد با نتیجه ۵ بر ۶ مغلوب موسکائف شده بود. موسکائف در این مرحله با برتری مقابل حاجی علی‌اف از جمهوری آذربایجان به نیمه نهایی صعود کرده بود.

عموزاد امشب برای حضور در فینال با اسماعیل موسکائف قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان از مجارستان مبارزه کرد و در دیداری کاملا هجومی در کمتر از سه دقیقه حریف خود را به زانو درآورد و یا نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به فینال راه یافت. رحمان فردا شب در مبارزه فینال به مصاف کوتارو کیوکا از ژاپن خواهد رفت.

نکته قابل توجه درباره عموزاد این است که او در این دوره از رقابت‌های المپیک، تمام حریفان را بدون از دست دادن حتی یک امتیاز شکست داده است!

دیگر نماینده کشورمان یعنی امیرعلی آذرپیرا هم که در مبارزه نخست مغلوب تاج‌الدین‌اف شده بود، باید منتظر حضور حریفش در فینال باشد تا در جدول بازنده‌ها برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان برود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.